Nathalie Meskens figureert in Telenet-campagne
Nathalie Meskens en Balen figureren sinds maandag in een reclamecampagne van Telenet. Onder de noemen 'Balen vs Leut' worden 100 Balense gezinnen uitgedaagd om een maand zonder digitale tv door te brengen.
BIj de Telenetcampagne 'Balen vs Leut' speelt Nathalie Meskens de gemeentes Balen en Leut uit tegen elkaar in een verborgen cameraprogramma. Daarbij worden 100 Balense gezinnen uitgedaagd om één maand zonder digitale tv door te brengen.
De gezinnen uit Leut krijgen één maand gratis digitale tv aangeboden.De reacties hierop worden met een verborgen camera gefilmd. De filmpjes worden vanaf maandag vertoond in de reclameblokken en op You Tube.
De nieuwste marketingcampagne van Telenet met Nathalie Meskens zaait verwarring, zelfs bij Telenet zelf. Klanten wordt gevraagd hun smartcard voor digitale televisie af te geven, om zo te onderzoeken hoe hard ze digitale televisie zouden missen. 'Niet doen', raadt de klantendienst van Telenet aan, 'er zijn fraudeurs aan het werk'. Wel doen, zegt de woordvoerder van Telenet. 'De actie is helemaal koosjer.' Saskia Van Gestel
Donderdag werden verschillende Telenetklanten uit het Kempische Balen opgebeld door Telenet. Ook wij. De vraag luidde of we wilden deelnemen aan een experiment waarbij we de smartcard en de afstandsbediening van onze digicorder een maand lang in bewaring wilden geven bij Telenet. Een vreemde vraag, en we waren blijkbaar niet de enige. Zouden er dieven aan het werk zijn die het gemunt hebben op de smartcard? Wanneer we vrijdag de klantendienst van Telenet contacteren voor meer uitleg, krijgen we te horen zeker niet op het voorstel in te gaan.
'Een bedrijf probeert smartcards te bemachtigen om zo films te downloaden op uw kosten', aldus de klantendienst. 'We maken een dossier op met de klachten van alle mensen die hiermee te maken krijgen.'
Wanneer we zaterdag terugbellen, twee keer zelfs, krijgen we telkens te horen dat je beter de smartcard niet meegeeft omdat het om bedrog gaat. Blijkbaar waren er nog mensen die de Telenetcampagne met Nathalie Meskens niet helemaal vertrouwden, want de politie van Mol kreeg verscheidene verontruste inwoners aan de lijn.
We namen de proef op de som en ontvingen de 'fraudeurs' thuis om de smartcard in te leveren.
'Wij fraudeurs? Helemaal niet!', klonk het bij de twee mannen die ons een contractje onder de neus schoven. 'We werken via een interimkantoor in opdracht van Telenet. Het gaat echt wel om een digitaal tv-experiment.'
Hallo Telenet? Woordvoerster Evelyne Nieuwland: 'Onze klantendienst is blijkbaar nog niet op de hoogte van het digitale tv-experiment dat deel uitmaakt van onze nieuwste marketingcampagne. Ik kan iedereen geruststellen: het gaat niet om fraude. We hebben gewoon een interne communicatiefout gemaakt.'
Het digitale tv-experiment van Telenet maakt deel uit van een marketingcampagne met Nathalie Meskens die binnenkort wordt gelanceerd.
'Voor dit experiment hebben we een honderdtal gezinnen uit Balen gekozen om de smartcard en de afstandsbediening van hun digicorder een maand lang in te leveren', zegt de verantwoordelijke voor de campagne. 'We onderzoeken zo of digitale televisie invloed heeft op de gezinnen en hoe ze het gemis van hun digicorder ervaren. Na een maand vragen we de gezinnen in een telefonische enquête naar hun ervaringen.'
Geen opmerkingen:
Een reactie posten