dinsdag 18 februari 2014

Nathalie Meskens presenteert Reclame AUB op VTM


Nathalie Meskens presenteert Reclame AUB op VTM

"Op een dag vind je de job van je leven en dan ben je weg natuurlijk". Weet jij nog aan wel bedrijf deze slogan gekoppeld mag worden? Het zou een perfecte vraag kunnen zijn voor het eerste tv-programma dat Nathalie Meskens gaat presenteren.

De zon opzoeken in Mexico, of in het druilerige Belgenlandje blijven? De 3 nieuwe kandidaten in 'Reclame AUB' weten het op donderdag 16 januari 2014 wel.

Zon, zee, bikini's, badpakken, strand en enkele lekkere cocktails: wie droomt er niet van? Maar er kan er maar eentje aanspraak maken op de reis...

Bartel Arnaert is specialist personeelszaken in het OCMW van Wervik, maar hij helpt zijn vrouw vaak reclame maken voor haar lingeriezaak. Hij treedt dus aan met kennis van zaken, maar toch is de man lichtjes zenuwachtig. Hetzelfde kan gezegd worden van host Nathalie Meskens, want zij voelt zich altijd wat ongemakkelijk wanneer de politie in de buurt is.

Lukas Vanden Berghe uit Bekkevoort is inspecteur bij de lokale politie Antwerpen en is het gewoon zijn target te klissen, maar lukt hem het ook om in de zevende aflevering van Reclame AUB met de reis aan de haal te gaan? Joke Tanghe uit Kampenhout is consulent bij het comité voor bijzondere jeugdzorg in Brussel en is dol op reclame. 'Wanneer er een nieuw koekje passeert, zal ik dat zeker gaan testen', klinkt het.

Ook de 3 BV's die aantreden op donderdag 16 januari zetten hun beste beentje voor. William Boeva, de grootste comedyvedette van het ogenblik, of beter, de kleinste, werd verkozen tot grappigste product op Humo’s Comedy Cup 2012.

Presentatrice Hanne Troonbeeckx leende haar sexy lichaam, borsten en stem aan een spotje voor een wellnesscentrum en ging bloot op de foto in een sauna, en de Antwerpse acteur Axel Daeseleire leed een tijdje terug kou in een ING-spot. In de studio proberen de 3 bekende koppen hun ervaring om te zetten in kennis, in de hoop samen met hun spelpartner de finale te halen met als inzet die zonnige week Mexico.

Van wie leenden de Strangers de melodie voor hun song voor ’t Amerikaantje? Hoe ziet Nathalie Meskens eruit als ze een Duracell konijn nadoet? Wat is dendrofilie? Voor welk parfummerk haalde Brad Pitt zijn beste poëzie boven en hoeveel hield hij over aan deze spot? De antwoorden in de voorlaatste aflevering van 'Reclame AUB'.

Reclame AUB is een Vlaamse spelshow voor de commerciële zender VTM gepresenteerd door Nathalie Meskens.

Het spelprogramma test hoe goed de kandidaten reclamespots en -slogans herkennen, komisch bedoelde en onbedoeld komische spots worden in herinnering gebracht. Drie teams, telkens bestaande uit een kandidaat en een BV strijden om de hoofdprijs van een reis.

Afleveringen De BV's in Reclame AUB
Nr.     Uitzending     Livekijkers     Marktaandeel (live)     BV's die kandidaten ondersteunen
1     28 november 2013     712.170     35,80%     Luk Wyns, Véronique De Kock, Hans Otten
2     5 december 2013     739.688     28,18%     Stany Crets, Veerle Dobbelaere, Wout Bru
3     12 december 2013     648.528     26,42%     Jacques Vermeire, Evi Hanssen, Bart Peeters
4     19 december 2013     625.364     24,60%     Herbert Flack, Rob Vanoudenhoven, Katja Retsin
5     2 januari 2014     752.637     27,71%     Kurt Rogiers, Tess Goossens,Sergio Quisquater
6     9 januari 2014     591.255     22,44%     Showbizz Bart, Ivan Pecnik, Joke Van de Velde
7     16 januari 2014     730.918     27,50%     William Boeva, Axel Daeseleire, Hanne Troonbeeckx
8     23 januari 2014     680.588     26,42%     Karen Damen, Herman Verbruggen, Kelly Pfaff

Menige Vlaming maakt zich sterk dat hij alle reclamespots en -slogans uit het hoofd kent. Vanaf nu kan hij of zij met die kennis een reis in de wacht slepen! In 'Reclame AUB', een sexy, hot en fris spelprogramma over komisch bedoelde én onbedoeld komische reclame gepresenteerd door Nathalie Meskens, nemen drie teams bestaande uit een kandidaat en een BV het tegen elkaar op.

Reclame is overal en van alle tijden: ideale materie dus om een televisieprogramma mee te maken. Want grappige filmpjes, leutige reclameslogans, opvallende jingles en om-de-tuin-leidende voice-overs zijn er met hopen. Via social media en platformen op het internet worden komische reclamefilmpjes fel gesmaakt door de surfers, en dus besloot het productiehuis TV Bastards om een televisieprogramma rond reclame te breien, in plaats van andersom. Het resultaat is een amusant spel waarin een onbekende en een bekende kandidaat het opnemen tegen twee andere teams, met als belangrijkste inzet niet alleen een reis maar bovenal een flinke portie fun.

Nathalie Meskens debuteert als presentatrice in ‘Reclame AUB’

Nathalie Meskens is van veel markten thuis, maar presenteren was nog een blinde vlek op haar cv. Maar in het nieuwe ‘Reclame AUB’ op VTM toont ze ook daar kaas van gegeten te hebben.

‘Reclame AUB’ is een luchtige spelshow waarin reclame centraal staat. Drie kandidaten krijgen hulp van bekende Vlamingen en aan het einde van de rit wacht een droomreis voor de winnaar.

“Het is hilarisch wat je tegenkomt”, zegt Meskens, “zoals een piepjonge Veerle Dobbelaere die tijdens haar studies aan Herman Teirlinck naakt bijkluste door waspoeder aan te prijzen. Sommige beelden zijn om in je broek te plassen van het lachen.”

Nathalie Meskens heeft zelf ook een leuke anekdote over een reclame-opdracht. “Ik was ongeveer 21 jaar toen ik op een dag een telefoontje kreeg om een spot te komen inspreken. Aan de andere kant van de lijn spraken ze echter Frans en ik begreep amper om welk product het precies ging. De bewuste dag kreeg ik eindelijk het script onder ogen. Bleek het om een reclame te gaan voor zeep die je daar (wijst naar de schaamstreek, red.) moet gebruiken (lacht). Ik heb het toch gedaan. Als prille twintiger is 300 euro een behoorlijk bedrag.”

Nathalie Meskens zweert bij groen kleedje

In de laatste aflevering van Reclame AUB blijft presentatrice Nathalie Meskens bij haar favoriete kleur voor haar outfit: groen. ‘Met een blauw decor en een rood bureau kan ik bijna niets anders dragen’, vertelt ze. Met 750.000 kijkers was het eerste seizoen van Reclame AUB een succes, VTM denkt dan ook ernstig na over een tweede seizoen.

Nathalie Meskens presenteert nieuw spelprogramma Reclame AUB

Wij geloven dat reclame kan inspireren en entertainen.

VTM pakt dit najaar uit met 'Reclame AUB', een nieuw spelprogramma dat alle bijzondere, leuke en ontroerende reclame bundelt. In 'Reclame AUB' vormen een bekende en een onbekende kandidaat samen een team, dat het opneemt tegen twee andere teams. Nathalie Meskens presenteert. Voor haar is het de eerste keer dat ze de rol van presentatrice van een spelprogramma aanneemt.

'Reclame AUB' wordt geproduceerd door TV Bastards en komt dit najaar bij VTM op het scherm.

Nathalie Meskens: "Het wordt een vrolijk spelprogramma waarbij elke vraag reclamegericht is. Ook voor mij wordt het heel spannend, want ik heb nog nooit een programma gepresenteerd. Een klassieke presentatrice ben ik natuurlijk niet, maar misschien is dat net eens leuk.”

'Reclame AUB' is eerste presentatieklus voor Nathalie Meskens

Reclame is overal en van alle tijden. Dus was VTM van oordeel dat rond deze materie ook een televisieprogramma kon gemaakt worden. Want grappige filmpjes, toffe reclameslogans, opvallende jingles en om-de-tuin-leidende voice-overs zijn er in overvloed.

Tevens herinnert iedereen zich wel een reclamespot. Het resultaat is een amusant spel waarin een onbekende en een bekende Vlaamse man of vrouw kandidaat het opnemen tegen twee andere teams met als belangrijkste inzet niet alleen een prachtige reis, maar bovendien 'a lot of fun'. Uiteraard is het samengaan van BV's en reclame altijd plezant.

'Reclame AUB' is een vrolijk spelprogramma dat bestaat uit drie rondes en een finalespel, waarbij elke vraag reclamegericht is.

Nathalie Meskens, die al heel wat op haar palmares heeft,  is de host van 'Reclame AUB'. Het is de eerste maal dat zij een programma presenteert. 'Ik doe veel meer dan alleen presenteren en vragen stellen in 'Reclame AUB', zegt Nathalie Meskens. 'Eerst dacht ik, presenteren is niets voor mij, maar ik heb het toch geprobeerd en 'Reclame AUB' is een leuk, grappig, geestig en fijn spel met veel charme. Ik ben heel blij met het resultaat want er is ook hard aan gewerkt. Het is echt mijn ding. Wat ik verder nog ga doen, dat weet ik niet. Ik bekijk elk project na project. Je moet nu niet denken dat ik binnenkort 'Het Nieuws' ga presenteren.' (lacht)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen